مقالات آموزشی

مقالات به‌روز و کاربردی برای افزایش سطح دانش شما

سئو چیست ؟

گردآوری و تالیف :
تاریخ انتشار :
دسته بندی ها : سئو

سایتِ بدون سئو، مانند انسانی است که تهِ چاهی تاریک گیر افتاده و هرچقدر فریاد می‌زند کسی صدایش را نمی‌شنود. با رعایت نکات سئو است که می‌توسئوچیست ، سئو حرفه ای، سئو سایتانید سایتتان را از این چاه عمیق نتایج گوگل درآورید و صدایش را به گوش کاربرانی که به دنبال مطالب شما هستند برسانید. در مقالۀ امروز نوین از این‌که سئو چیست و چرا اهمیت دارد شروع می‌کنیم، سپس به بررسی تکنیک‌های مختلف سئو (یعنی کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری) می‌پردازیم، در ادامه با سئوی داخلی و خارجی و نکات مهم هر کدام آشنا می‌شویم. در پایان لیستی از الگوریتم‌های مهم گوگل را آورده‌ایم و یک فایل چک‌لیست سئو برای شما آماده کرده‌ایم.

پیشنهاد می‌کنم همین حالا یا بعد از مطالعۀ این مقاله چک‌لیست سئو که در پایان برای شما گذاشته‌ایم را دانلود کنید و اگر امکانش بود پرینت بگیرید. با این چک‌لیست می‌توانید به صورت منظم کارهای سئوی سایتتان را انجام دهید و پس از پایان هر بخش آن را علامت بزنید.

 

سئو چیست؟

اجازه دهید یک راست بروم سر اصل مطلب و تعریف سادۀ سئو (SEO) را به شما بگویم. کلمۀ SEO از کنار هم قرار دادن حروف اول کلمات Search Engine Optimization گرفته شده است. Search Engine Optimization یعنی چه؟ یعنی:

" بهینه سازی برای موتورهای جستجو "

بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به مجموعه‌ای از تاکتیک‌ها و دستورالعمل‌ها گفته می‌شود که اگر به‌درستی انجام شوند منجر به بهتر شدن جایگاه سایت در موتورهای جستجو (به خصوص گوگل) و افزایش بازدید سایت و هدایت ترافیک بیشتر می‌شوند.

سئو داخلی یا درون صفحه چیست؟

در سئو داخلی (به انگلیسی:  On Page Seo) در واقع تمرکز روی یک برگه یا آدرس سایت است تا بتوانیم آن‌را از لحاظ فنی بررسی و بهینه‌سازی کنیم. ما یک عالمه مطلب در مورد سئو داخلی سایت برای شما آماده کردیم. چرا سری به آنها نمی‌زنید؟ مطمئنم که ضرر نمی‌کنید.

سئو خارجی یا بیرون صفحه چیست؟

سئو خارجی (به انگلیسی: Off Page Seo) بر خلاف سئو داخلی، مجموعه اقدامات و کارهایی است که خارج از محیط وب‌سایت برای بهبود رتبه سایت خود انجام می‌دهیم، در واقع ما درسایت‌های معتبر دیگر به معرفی سایت خود می‌پردازیم.
عمده فعالیت‌های مربوط به سئو خارجی حول محور لینک‌سازی در گردش است. مقالات بسیار متنوعی در سایت میموس نوشته شده‌اند که علاوه‌بر آموزش لینک سازی، اطلاعات مفید و کاربردی در مورد سئو خارجی به شما می‌دهند.

سئو تکنیکال چیست؟

در سئو تکنیکال تمرکز شما باید روی ظاهر‌سایت، تنظیمات کلی، کیفیت محتوا و مسائل فنی و بروز مانند واکنش‌گرایی باشد. برای رعایت سئو تکنیکال سایت شما نباید هیچ مشکل فنی داشته باشد و در تمام دستگاه‌ها مانند موبایل و تبلت بدرستی نمایش داده شود و البته باید حواستان به مشتری مداری هم باشد و محتوا‌های جذاب و مخاطب‌پسند تولید کنید.
تفاوت سئو داخلی و تکنیکال بسیار مشخص است. هر زمان از سئو داخلی حرف می‌زنیم منظور ما بهینه‌سازی و رفع مشکلات در یک برگه سایت است در صورتی که بهینه‌سازی در سئو تکنیکال در مورد تمام سایت یعنی مجموع برگه‌ها، نوشته‌ها، تنظیمات و خلاصه هر چیزی که مربوط به سایت است، راهکار و روش بهینه‌سازی ارائه می‌دهد.

عوامل موثر بر سئوی سایت:

اینکه واقعا چه معیارهایی در رتبه‌بندی سایت‌ها دخیل هستند، مشخص نیست و گوگل مانند گنجی پنهان از آنها محافظت می‌کند. اینکه یک وب‌سایت در لیست نتایج گوگل در رتبه بالاتری نمایش داده شود و یا اینکه از رتبه فعلی خود سقوط کند، به رقبای آن وب‌سایت بستگی دارد.

گوگل تمام تلاشش را می‌کند که بهترین و مرتبط‌ترین وب‌سایت‌ها را به کاربران خود عرضه کند. برای این منظور تعداد زیادی پارامتر ارزیابی را مورد بررسی قرار می‌دهد. هر‌چه وب‌سایت امتیاز بهتری در رابطه با این پارامترها بدست آورد، رقبای خود را کنار زده و در واقع باعث سقوط آنها می‌شود و خودش را به بالای لیست نزدیک‌تر می‌کند.

بر اساس تجربه و بررسی سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شوند، عوامل زیر را می‌توان از مهم‌ترین پارامتر‌های تعیین رتبه‌بندی سایت توسط الگوریتم‌ گوگل بیان کرد.

  • ساختار قالب
  • کیفیت محتوا
  • آدرس دامنه
  • وضعیت هاست
  • کلیدواژه یا کلمه‌کلیدی
  • تجربه کاربری
  • لینک‌های داخلی
  • لینک‌های خارجی (بک‌لینک)

ابزارهای آنالیز سئو

  • Moz: تحقیق کلمه‌کلیدی، آنالیز سایت و پروفایل لینک
  • Ahrefs: یک سایت غیر رایگان که با استفاده از آن می‌توانید بفهمید دیگر سایت‌ها در چه آدرس‌هایی بکلینک ایجاد کرده‌اند. RankSignals هم درست مانند Ahrefs است با این تفاوت که استفاده از آن رایگان است و فقط کافی است در سایت ثبت‌نام کنید
  • Semrush: آنالیز سایت، تحقیق کلمه‌کلیدی و مشاهده لینک
  • Majestic: لینک سازی و آنالیز پروفایل لینکابزارهای آنالیز سئو، آنالیز وبسایت
  • Alexa: ترافیک سایت، آنالیز رقبای سایت
  • Kwfinder: تحقیق کلمه‌کلیدی
  • KeywordTool: تحقیق کلمه‌کلیدی

افزونه‌های سئو  برای وردپرس

افزونه‌های سئو برای مرورگر‌ها

سوالات متداول سئو

در این بخش به سوالاتی که عموما در مورد سئو پرسیده میشود و دغدغه افراد در زمان آشنایی با این حوزه است پاسخ داده ایم:

1- برای رسیدن به رتبه 1 گوگل چقدر زمان لازم است؟

پاسخ به این سوال برای هر کسب و کار و سایتی متفاوت خواهد بود؛ بسته به میزان اعتبار و فعالیت های پیشین سایت شما، کلماتی که هدف گذاری کرده اید و وضعیت رقبا این زمان تعیین خواهد شد. ممکن است در یک حوزه بتوان در 3 ماه موفقیت های مهمی کسب کرد ولی در حوزه دیگری بیش از یک سال زمان لازم باشد.

2- قیمت خدمات سئو چقدر است؟

سئو یک محصول نیست بلکه مجموعه ای از خدمات تخصصی است در نتیجه نمیتوان قیمت مشخصی برای همه سایت ها در نظر گرفت. البته میتوان خدمات سئو را در دسته بندی های مختلفی شامل بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، لینک سازی و … قرار داد و برای هرکدام هزینه مشخصی اعلام نمود.

قدم اول آنالیز دقیق سایت و تصمیم گیری در مورد خدمات مورد نیاز است که بر همین اساس میتوان تخمین درستی از قیمت ارائه نمود.

3- چه تضمینی برای رسیدن به رتبه 1 گوگل دارید؟

یکی از مهمترین درخواست های کارفرما ارائه تضمین برای رسیدن به رتبه 1 در کلمات کلیدی هدف است در حالیکه این کار کاملا اشتباه و حتی غیرقانونی است. هیچ تضمینی برای تعیین دقیق رتبه شما در بازه زمانی مشخص وجود ندارد چرا که اطلاعاتی از آپدیت های بعدی گوگل و میزان فعالیت رقبا در دست نیست. در واقع ارائه تضمین به کارفرما شانس پذیرش پروژه را افزایش میدهد ولی همانطور که خود گوگل نیز بارها اعلام کرده است این روش نوعی از کلاه برداری است.

تصمیم با شماست

بدون داشتن محتوای مناسب در نتایج جستجو، کسب و کارهای امروزی مدت زیادی دوام نخواهند داشت.

با افزایش دیده شدن در موتورهای جستجو،می توانید بازدیدکنندگان زیادی را به سایت‌تان بیاورید و در نتیجه نرخ تبدیل به مشتری و فروشتان را افزایش دهید. بنابراین صبر داشته باشید و به مرور بر روی سئوی سایت‌تان تمرکز کنید.

می توانید از تجربه های خودتان در بخش نظرات صحبت کنید. همچنین اگر سوالی در زمینه سئو داشته باشید، خوشحال می شویم آن را در بخش نظرات بپرسید.

۲ 0 نظر

مقالات پیشنهادی

طراحی فروشگاه اینترنتی
طراحی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی شکل تجارت سنتی را دگرگون کرده‌اند همچنین امکان فروش کالاهای غیرفیزیکی یا کالاهای دیجیتال مانند فایل‌های صوتی و تصویری و کتاب‌های الکترونیک را نیز با کمک طراحی سایت فروشگاهی امکان‌پذیر شده است.

داود
سئو خارجی چیست؟
سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی سایت یا Off Page Seo به مجموعه عوامل و فاکتورهایی که مربوط به خارج از محیط سایت است گفته می شود. Off Page SEO از دید موتورهای جستجو اهمیت بسیار بالایی دارد. در واقع میزان محبوبیت و نفوذ یک سایت در سطح وب با سئو خارجی سایت یا Off Page Seo مشخص می شود.

داود
گوگل سندباکس،Google SandBox چیست؟
گوگل سندباکس،Google SandBox چیست؟

گوگل سندباکس،Google SandBox برای جلوگیری از اسپم به وجود آمد. وب سایت هایی که در حال اسپم مارکتینگ هستند به سند باکس گوگل انتقال پیدا می کنند که بین ۴ تا ۷ ماه درون سند باکس گوگل می مانند.

داود
cannibalization در سئو چیست؟
cannibalization در سئو چیست؟

داشتن چندین پست برای هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی یکسان با یکدیگر رقابت نمی کنند! در حقیقت ، این یک موضوع بسیار متداول است و تقریبا هیچ وب مستری از آن آگاهی ندارند.

دیدگاه های ارزشمند شما

برای ارسال نظر لازم است ابتدا وارد سایت شوید
هیچ دیدگاهی تا به این لحظه برای این موضوع ثبت نشده است
کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به ویدونا می باشد و هر گونه کپی برداری از محتوا و محصولات سایت مجاز و با رضایت ماست