گوگل سندباکس،Google SandBox چیست؟

وبلاگگوگل سندباکس،Google SandBox چیست؟
  • 2019-07-28 15:31:12

گوگل سندباکس،Google SandBox چیست؟

گوگل سندباکس یا سند باکس گوگل چیست؟

گوگل سندباکس،Google SandBox برای جلوگیری از اسپم به وجود آمد. وب سایت هایی که در حال اسپم مارکتینگ هستند به سند باکس گوگل انتقال پیدا می کنند که بین ۴ تا ۷ ماه درون سند باکس گوگل می مانند.

الگوریتم جستجوی گوگل خیلی پیچیده است و شامل سیگنال های مختلفی است. در حالی که این الگوریتم ها ماهیتشان خیلی مخفی است، اما یک کامپوننت که در سئو خیلی اهمیت زیادی دارد و آن هم  سن دامنه سایت می باشد. یکی از دلایل اصلی را می توان گفت که گوگل قصد دارد سایت هایی را که تجربه کاربری بالاتری دارند  نسبت به بقیه در مکان و رتبه بالاتری قرار دهد که مسلما این مورد برای سایت های تازه طراحی شده وجود ندارد( چونکه ممکن است آن ها در حالت بتای خود باشند و همچنین ایراداتی در طراحی داشته باشند که مانع از ایندکس شدن آنها گردد).

 

گوگ سند باکس، سند باکس گوگل  ، goole sandbox

 

اثر سندباکس گوگل چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

وقتی یک وب‌سایت جدید با یک دامنه‌ی جدید وارد دنیای موتورهای جست‌وجو می‌شود، گوگل برحسب قاعده‌ی «وایسا تا ببینم کی هستی» عمل می‌کند، و تا مدتی رفتار وب‌سایت را با دقت در نظر می‌گیرد. در طول مدتی که یک وب‌سایت جدید در سندباکس قرار گرفته نمی‌تواند در کلمه‌ها و عبارات موردنظرش در نتایج جست‌وجو رتبه بگیرد. در واقع سندباکس شبیه به نوعی تنبیه است، برای کار اشتباهی که شاید انجام داده باشید! و اگر گوگل مطمئن شود که شما بچه‌ی خوبی هستید، بعد از 1-6 ماه شما از سندباکس بیرون می‌آیید و وارد اکیپ می‌شوید.

از اثر سندباکس دقیقا چه می‌دانیم؟

اگر یک وب‌سایت راه‌اندازی کرده‌اید که محتوای به دردبخوری دارد و لینک‌های قوی و مرتبط دارد، اما هنوز در نتایج جست‌وجو در ناکجاآباد است، اصلا ایراد از شما نیست. شما در سندباکس گوگل قرار گرفته‌اید. در سال 2004 وقتی که با بروزرسانی الگوریتم گوگل، دامنه‌های جدید از نتایج جست‌وجو حذف شدند، معلوم شد که اثر سندباکس به الگوریتم گوگل اضافه شده است. اگرچه تا سال‌ها گوگل هیچ نظری در این رابطه نداشت، چند سال پیش Matt Cutts از گوگل، در ویدیویی مربوط به عمر دامنه، اثر سندباکس را غیرمستقیم به عنوان یکی از فاکتورهای الگوریتم گوگل تایید کرد و در ادامه Aaron D’Souza هم مستقیما اثر سندباکس را تایید کرد.

از کجا بفهمیم در سندباکس قرار گرفته‌ایم؟

از آن جایی که سندباکس بسیار شبیه به Google Ban (جریمه گوگل و حذف شدن از نتایج جست‌وجو) است، باید این موارد را بررسی کنید تا ببینید آیا شما هم در سندباکس قرار گرفتید یا نه.

  • اگر مشخصا وب‌سایت‌تان را (با www. و .com) سرچ می‌کنید و حتی در صفحات 4 و 5 هم وجود خارجی ندارید.
  • دقیقا تیترهای خودتان را سرچ می‌کنید اما در نتایج جست‌وجو ظاهر نمی‌شوید.
  • وب‌سایت شما در یک عبارت رتبه‌ی خوبی گرفته اما یهو به ناکجاآباد سقوط می‌کند.
  • وب‌سایت شما در موتورهای جست‌وجوی بینگ و یاهو رتبه‌ی خوبی دارد اما در گوگل نه.

در این حالت‌ها، وب‌سایت خود را به این صورت سرچ کنید:

site:vidona.ir

اگر گوگل صفحاتی از وب‌سایت شما را به شما نشان داد، معلوم می‌شود که آن‌ها را ایندکس کرده پس شما در سندباکس قرار گرفته‌اید. اما اگر هیچکدام از صفحات‌تان ظاهر نشود شما جریمه شده‌اید.

سندباکس به چه درد گوگل می‌خورد؟

همانطور که می‌دانید گوگل به شدت به نتایج جست‌وجو اهمیت می‌دهد. این نکته را ته ذهنتان به خاطر بسپارید. از طرفی کاربران زیادی هستند که با تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه وب‌سایت خود را بالا می‌آورند. این وب‌سایت‌ها هر چقدر هم که برای موتورهای جست‌وجو بهینه هستند، برای کاربران بی‌فایده هستند و اسپمر محسوب می‌شوند. اگر گوگل بخواهد با دامنه‌های جدید مثل قدیمی‌ها عمل کند، اسپمرهای زیادی به محض ورود به دنیای گوگل در صدر نتایج جست‌وجو ظاهر می‌شوند، در حالیکه برای کاربران بی‌فایده هستند. البته اگر اثر سندباکس وجود نداشت گوگل به مرور زمان این ترفندها را می‌فهمید و آن‌ها را جریمه می‌کرد، اما با اثر سندباکس گوگل هوشمندانه نتایج جست‌وجو را کنترل می‌کند و از رتبه گرفتن اسپمرها جلوگیری می‌کند.

تاریخچه سندباکس گوگل

در سال ۲۰۰۴ ، وب مسترها و متخصصان سئو متوجه شدند که وب سایت های تازه راه اندازی شده آنها با وجود تلاش های سئو در چند ماه اول در گوگل رتبه خوبی ندارند. وب سایت های جدید به درستی توسط گوگل فهرست بندی شده اند، اما آن ها حتی برای کلمات کلیدی و عبارات با رقابت کم هم رتبه ای ندارند. اما آن ها در سایر موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو رتبه خوبی کسب کردند.

این اثر “سندباکس گوگل” نام گرفت و از چند هفته تا چند ماه به طول انجامید. به خاطر داشته باشید که گوگل می خواهد محتوای معتبر و با کیفیتی را در اختیار کاربران خود قرار دهد و ممکن است به وب سایت های کاملاً جدید اعتماد نکند.

چرا یک وب سایت جدید رتبه بالایی در گوگل ندارد؟

کارشناسان گوگل ذکر کرده اند که برای رتبه بندی یک سایت به داده های کافی احتیاج دارند. یک وب سایت جدید باید تخصص و اعتبار خود را به گوگل نشان دهد. علاوه بر این، باید مشخصات بک لینک خوبی داشته باشد. با این حال، بعید است که یک وب سایت جدید بتواند در مدت زمان کوتاهی اعتماد گوگل را جلب کند.

در اینجا چند دلیل وجود دارد که ممکن است یک وب سایت جدید در رتبه بالایی نداشته باشد.

محتوای کم

برای درک اهمیت وب سایت شما با موضوع خاص، گوگل باید صفحات وب سایت شما را طی کند. اگر وب سایت شما به اندازه کافی محتوای نداشته باشد، ممکن است گوگل نتواند بطور کامل درک کند که وب سایت شما برای چیست.

بک لینک ضعیف

بک لینک یکی از مهمترین عوامل برای رتبه بندی وب سایت در گوگل است. اگر وب سایت شما نمایه بک لینک ضعیف دارد، ممکن است گوگل در جستجوها رتبه بالاتری نداشته باشد. علاوه بر این، وب سایت شما باید دارای پیوندهای داخلی باشد تا وب سایت شما توسط گوگل درون سندباکس گوگل قرار نگیرد.

استفاده کم کاربران

گوگل ممکن است برای تجزیه و تحلیل داده های رفتاری بازدید کنندگان وب سایت شما زمان ببرد. به همین دلیل، ممکن است رتبه بالاتر وب سایت شما را در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی محبوب به تعویق بیندازد. مواردی مانند نرخ کلیک، میزان جستجو کلمه کلیدی در این تجزیه و تحلیل گوگل تاثیر گذار است.

چگونه می توان از سندباکس گوگل خارج شد؟

اکنون که می دانید چرا وب سایت شما می تواند در سندباکس گوگل باشد ، اجازه دهید راه های خروج سریع از سندباکس گوگل را بشناسیم؛

  • محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید

یک قانون خوب ایجاد محتوای به عنوان بهترین مقاله در مورد این موضوع است. خلق چیزی نه چندان خوب، هدر دادن وقت است. در مورد موضوع خود تحقیق زیادی را انجام دهید. ۵ مقاله برتر در مورد آن موضوع را پیدا کنید و چیزی بهتر از آن را ایجاد کنید.

  • ادغام ، حذف ، بهبود محتوای نازک

اگر محتوا باعث ایجاد ترافیک ارگانیک می شود – باید ببینید چگونه می توانید آن را بهبود بخشید. مقالات یا پست های دیگری را در مورد این موضوع پیدا کنید و ببینید که چگونه می توانید آن را بهبود ببخشید اگر محتوا هیچگونه ترافیکی ایجاد نمی کند – دو کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:

  • پست را حذف کنید – ممکن است بی فایده باشد و به کسب و کار شما ربطی نداشته باشد ، پس از آن خلاص شوید.
  • پست های مشابه را با هم ادغام کنید – اگر بیش از یک پست در همین موضوع داشته اید، اگر بهترین قسمت های این محتوا را در کنار هم قرار دهید، یک پست عالی از آن به وجود می آید.
  • هدف قرار دادن جستجوی کم حجم و کلمات کلیدی کم رقابت:

از هدف قرار دادن کلمات کلیدی با حجم زیاد و رقابت کمتر فاصله بگیرید، این همان چیزی است که سئو به دور آن می ‌چرخد. کلمات کلیدی که حجم جستجوی کم و همچنین رقابت کم دارند. بر اساس این کلمات کلیدی محتوای جذاب ایجاد کنید و راه خود را برای خروج از سندباکس گوگل پیدا کنید.

  • شبکه های اجتماعی

مهم است که هر سایت جدیدی با اعتماد گوگل را به دست بیاورد، زیرا گوگل این امکان را می دهد تا ببیند وب سایت شما در سیستم عامل های دیگر در حال افزایش است. یک روش ساده که می توانید برای دریافت سیگنال های اجتماعی و مراجعه به وب سایت خود استفاده کنید، اجرای تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام است.

  • ترافیک

ترافیک عامل دیگری است که می تواند به شما در رتبه بندی سایت شما در روزهای ابتدایی کمک کند. با استفاده از برخی از روش های زیر می توانید ترافیک کسب کنید.

  • ارسال ویدیو در یوتیوب در مورد موضوعات مشابه: یوتیوب فاقد سندباکس است بنابراین می‌ توانید به سرعت بر روی وب سایت خود رتبه بگیرید و ترافیک مستقیم را به وب سایت خود ارسال کنید.
  • ارسال در انجمن ها و گروه های فیس بوک: به جای اینکه مستقیماً به صفحه اصلی وب سایت خود پیوند برقرار کنید، سعی کنید با پیوند دادن به یکی از پست های وبلاگ خود، ارزش بیشتری ارائه دهید.
  • تبلیغات فیس بوک
  • پست مهمان در وب سایت های محبوب: این همچنین یک روش عالی برای بدست آوردن بک لینک قوی است.
  • نظرات و کامنت های بیشتر: این به عنوان مدرک اجتماعی برای بازدیدکنندگان شما عمل خواهد کرد که به سایت شما دسترسی پیدا می ‌کنند.
  • از رفتار پرخاشگرانه خودداری کنید

به طور کلی، گوگل نسبت به هرزنامه هایی که از وب سایت های معتبر وارد می شوند، حساس تر است و نسبت به هرزنامه هایی که از وب سایت های جدیدتر وارد می شوند، سختگیرانه تر است. اگرچه مقابله با تأثیر سندباکس گوگل ممکن است آزار دهنده باشد. ما پیشنهاد می کنیم در این مدت با انجام کارهایی مانند:

  • ایجاد حجم بسیار زیادی از پیوندها
  • تغذیه قطره ای از پیوندهای که ایجاد کرده اید
  • استفاده از متن زیر بهینه
  • استفاده زیاد از شبکه های اجتماعی

اگر شروع وب سایت شما آهسته اما پایدار باشد، شانس بیشتری دارید تا در زمان کمتری از سندباکس گوگل خارج شوید.

  • ساختار سیلو را دنبال کنید

ساختار سیلو یکی از مهمترین استراتژی های مورد توجه وبلاگ نویسان است. این شامل ایجاد صفحات عمیق به نام سیلو در وبلاگ و سپس ایجاد برخی پست های وبلاگ دیگر است که به صفحات سیلو کمک می کند تا به خوبی رتبه بندی شوند. شما ۸۰٪ از بک گراندهای متنی را به صفحات سیلو می سازید که به طور معمول کلمات کلیدی قابل رقابت را هدف قرار می دهد. ۲۰٪ بقیه پیوندهای متنی به سایر پستهای حمایتی وبلاگ دارند. اطمینان حاصل کنید که پست های وبلاگ مربوطه را با یکدیگر در هم تنیده اید ، ساختار سیلو بدون پیوندهای داخلی ناقص است.

علائم وجود یک سایت در سندباکس گوگل

 ما چند شاخص در زیر آورده ایم که می تواند در تعیین وضعیت سایت شما در سندباکس گوگل کمک کند.

  • روند ترافیک نامنظم.
  • در رتبه بندی بالا برای کلمات کلیدی مربوط به چالش کشیده شده است.
  • سایت رتبه بندی برای کلمات کلیدی ثانویه را انجام داده است، اما رتبه بندی برای کلمات کلیدی اولیه و مهم را در نظر نگرفته است.
  • سایت در ترافیک ارگانیک افت چشمگیری نشان داده است.
  • اعتبار دامنه سایت شما در مدت زمان کوتاهی کاهش یافته است.

طول ماندن در سندباکس گوگل چقدر است؟

سه تا چهار ماه اغلب به عنوان یک بازه زمانی عادی در نظر گرفته می شود، اگرچه براساس عوامل مختلفی ممکن است از یک تا شش ماه متفاوت باشد. اگر کلمات کلیدی یا عباراتی غیر رقابتی دارید، ظاهراً اقامت سایت شما در سندباکس گوگل کمتر خواهد بود. اما اگر کلمات کلیدی بسیار رقابتی دارید،  برای یک بازه زمانی طولانی تر در سندباکس گوگل خواهد ماند.

نتیجه گیری

حتی با وجود اینکه سندباکس گوگل می تواند آزاردهنده باشد، اما می توان با استفاده از روش هایی که به آنها اشاره کردیم مدت زمان را کوتاه کرد. لطفاً از تجربیاتی که با این روش ها دارید با ما در میان بگذارید یا در بخش نظرات برخی از موارد دیگری را پیشنهاد دهید.

sandbox checker
Google Sandbox
define google sandbox

ارسال کامنت