سئو داخلی چیست؟

وبلاگسئو داخلی چیست؟
  • 2020-01-14 11:54:36

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی - بهینه سازی عناوین وب سایت

1- بهینه سازی تگ تایتل:

تعداد کلمات تگ عنوانتان کم تر از 60کاراکتر باشدو بیشتر از 60 کاراکتر نباشد. گوگل تنها 60 کارکتر ابتدایی تگ عنوان را نمایش میدهد.

2- تگ h1 در سئو: 

در صفحات وب سایت خود حتما از تگ h1 استفاده کنید. در تگ عنوان خود کلمه کلیدی خود را قرار دهید.

3- از تصویر و ویدیو استفاده کنید.

گوگل اخیراً به وب سایت‌هایی که از فایل‌های چند رسانه‌ای استفاده می‌کنند، توجه ویژه‌ای نشان می‌دهد. که عکس گذاشتن داخل مطالب سایت باعث می‌شود، که مدت زمان حضور کاربر در وب‌سایت افزایش پیدا کند و بانس ریت نیز کاهش پیدا می‌کند.

4- لینک دان به وب‌سایت‌های معتبر:

لینک دان به وب‌سایت‌های معتبر مرتبط به گوگل کمک می‌کند تا سریع تر از موضع فعالیت وبسایت ما مطلع شود. همچنین گوگل با این کار به وب‌سایت ما اعتبار خوبی می‌دهد. در ضمن لینک سایت مورد نظر

 

 

 

 

 

 

سئو داخلی شامل تمامی فاکتورهای رتبه‌­بندی گوگل است که این فاکتورها برای صفحه­‌ای که سعی دارید آن را بهینه کنیسئو داخلی سایت- سئو داخلید، تعیین می­‌شوند، همانند عنوان­، محتوا و ساختار صفحه، سرعت وبسایت و ...

این متغیرها به منابع دیگر وابسته هستند، مثل شبکه­‌های اجتماعی، وبلاگ­‌های دیگر در حوزه کاری شما و سابقه­ شخصی فرد جستجوگر.

این دو سئو از هم متفاوت هستند، اما برای اینکه سئو خوبی داشته باشید، باید هر دو را ساماندهی کنید.

برای درک بهتر موضوع، مثال زیر  را در نظر بگیرید:

خانه‌ای رو با یک حیاط و باغچه‌ای کوچک در جلوی آن تصور کنید. چند متر سنگ فرش جلوی خانه طراحی شده است که شمارو به داخل آن هدایت می‌کند. می‌توان برای آن دو سناریو در نظر گرفت:

سناریوی اول:

 داخل خانه فوق‌العاده تمیز است اما حیاط جلوی خانه­‌ نامرتب است.

در این سناریو چه اتفاقی می‌افتد؟

حتی اگر داخل تمیز و لوکس باشد، ولی باغچه ، همانند جنگل انیمیشن زیبای خفته باشد، کسی اصلاً وارد این خانه نخواهد شد.

سئو داخلی، سئو داخلی سایت

همین موضوع در زمانی که سایت را برای سئو داخلی بهینه کرده اید، نیز صادق است.

ممکن است محتوای فوق‌العاده با ظاهر شگفت­‌انگیزی داشته باشید، اما احتمالاً هیچ‌کس قدر آن را نخواهد دانست و به آن توجهی نخواهند کرد.
هیچ‌کس شاهکار زیبای شمارا نخواهد دید به همین خاطر شما هیچ ترافیک ورودی نخواهید داشت.

اگر اوضاع برعکس باشد چه؟

سناریوی دوم:

شما حیاط جلوی خانه خود را مرتب کرده‌­اید، اما داخل خانه نامرتب و نامنظم است. عکس سناریو اول را در نظر بگیرید و نتیجه همان است.

حیاط و باغ زیبا توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. خیلی­‌ها شاید بخواهند از داخل خانه بازدید کنند، اما اگر اتاق نشیمن شما، مهمانان را به یاد منطقه جنگی بیندازد، زودتر از اینکه بخواهید واژه سئو را تلفظ کنید، خانه را ترک خواهند کرد.

نرخ بازگشت (bounce rate):

زمانی که یک بازدیدکننده، سایت شمارا پس از دیدن اولین صفحه ترک کند، گوگل آن را پرش (بازگشت) در نظر می‌­گیرد.

 هرچه نرخ بازگشت (bounce rate) (تعداد بازدیدکنندگانی که بلافاصله سایت شمارا ترک کردند) بالاتر باشد، صفحه شما در گوگل رتبه بدتری دریافت می‌کند.

به همین دلیل است که به  سئو داخلی و خارجی نیاز داریم.

بیایید با هم در این مقاله ب سئو داخلی را  بررسی کنیم و در مقاله دیگر سئو خارجی را نیز بررسی خواهیم کرد.

سئو داخلی

سئو داخلی به ۳ دسته اصلی تقسیم می‌شود:

  1. محتوا

  2. HTML

  3. معماری

محتوا

شاید قبلاً شنیده باشید که «محتوا شاه است». بیل گیتس در سال ۱۹۹۶ این پیش‌بینی را کرد و هنوز هم درست است. چرا؟

زیرا یک جستجوگر گوگل زمانی خوشحال است که نتیجه­‌ای را پیدا کند که نیازهای او را به بهترین شکل برآورده کند.

زمانی که شما عبارت «سئو داخلی» را در گوگل جستجو می­‌کنید، گوگل تمام تلاشش را خواهد کرد تا نتیجه‌­ای را نمایش دهد که باور دارد بهترین دستورالعمل برای سئو داخلی در سطح وب است.

گوگل تنها به دنبال سریع‌­ترین دستورالعمل نخواهد رفت، تنها آسان­‌ترین را انتخاب نمی‌­کند یا چند فروشگاه آنلاین را برای خرید غذای یخ‌زده به شما معرفی نمی­‌کند. گوگل تلاش می­‌کند دقیقاً آنچه می­‌خواهید را به شما ارائه دهد.

گوگل همیشه سعی دارد بهترین تجربه ممکن را با هدایت شما به بهترین محتوایی که می‌­تواند پیدا کند، فراهم‌آورد 

اولین­ کاری که باید در سئو خوب انجام دهید این است که بهترین محتوا را آماده کنید. ناامیدکننده است. درسته؟ هنوز باید کلی کار انجام دهید.

سئو هیچ تفاوتی با مهارت­‌های دیگر ندارد: نتایج عالی همیشه با تلاش فراوان به دست می­‌آیند.

همان‌طور که بهترین بازاریابی‌ها در جهان به شما اجازه نمی­‌دهند که محصول بدی بفروشید، سئو فوق پیشرفته نیز بی‌­فایده است اگر محتوای شما بدردنخور باشد.

در اینجا چند عامل را معرفی می­‌کنیم که به چشم گوگل برای ایجاد بهترین محتوا مهم هستند:

کیفیت محتوا

کیفت محتوا ، سئو محتوا

بهترین کیفیت را ارائه دهید.محتوای باکیفیت شمارا از بقیه رقبا متمایز می‌کند. نقطه شروع رشد کسب‌وکار آنلاین محتوای باکیفیت است.

اما ارائه یک محتوای عالی آسان نیست. دستکم به این معناست که باید نقش یک معلم را ایفا کنید. یک معلم خوب.

بااین‌حال، لازم نیست از صفر شروع کنید. اغلب می­توانید از محتوایی که دیگران ساخته‌­اند بهره­‌مند شوید و آن‌ها را بهبود و بسط دهید و جزییات آن را بیشتر کنید.

البته حرف از کپی کردن نیست.

آیا ایده‌ای برای ارائه محتوا دارید؟ وقت خود را صرف نوشتن و ارائه آن کنید. با یک عنوان گیرا و جذاب کار خود را شروع کنید.

زمانی که نوشتن را آغاز کردید، مطمئن شوید که تمامی عناصر مهم برای ارائه یک  محتوای عالی را در پست خود ارائه می‌کنید.

اگر در اول کار هستید به شما پیشنهاد می‌کنم خود را متعهد کنید که هرروز مقاله‌ای را بنویسید. با این رویکرد مسیر ترقی را سریع‌تر طی خواهید کرد.

تازگی محتوا

سایت hubspot بنچمارکی را امسال انجام داد که بار دیگر نشان داد ارسال پست به‌صورت مرتب، رتبه‌­بندی گوگل شمارا بهتر می­‌کند. با این حال، ارسال محتوای جدید تنها یک راه است تا به گوگل نشان داد مطلب تازه است.

کارهای زیادی وجود دارد که می‌­توانید روی محتوایی که قبلاً منتشر کرده­‌اید انجام دهید تا آن را به میزان بیشتری بروزرسانی کنید.

پاسخ­ های مستقیم

 درنهایت، گه‌گاه گوگل مستقیماً در صفحه نتایج موتور جستجو، پاسخ جستجوکننده را می­‌دهد.

اگر محتوای خود را به اندازه کافی واضح بنویسید که گوگل آن را پاسخی به سوالی خاص تشخیص دهد، این محتوا مستقیماً در نوار جستجو قرار می­‌گیرد.

مت کاتس، رییس سابق تیمِ اسپم گوگل که اغلب سخنگوی عمومی آخرین اخبار در حوزه­ سئو و تغییرات الگوریتم هم است، سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که افرادی که زبان تخصصی بکار نمی‌­بردند، در مسیر درست قرار دارند.

به همین دلیل است که راهنماهای مفصل روز به روز مشهورتر می­‌شوند. پس مطمئن شوید که نوشته­ خود را تمیز و منظم نگه می­‌دارید.
کلمات و حرف‌­های نامفهوم و ساختار­های پیچیده جمله نه شمارا باهوش جلوه می‌­دهد و نه کمکی به بازی سئو شما می­‌کند.

بررسی کلمات کلیدی

 بررسی و پیدا کردن کلمات کلیدی قبل از نوشتن محتوا، بخشی مهم از تولید محتواهای برتر است.

ازآنجاکه باید کلمات کلیدی هدف خود را در عنوان مقاله و متن آن بیاورید، نیاز است که پیش از شروع به نوشتن، کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید.

برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی توصیه می‌کنم مقاله انتخاب کلمات کلیدی برای محتوای سایت را مطالعه کنید.

HTML

وقتی که مطمئن شدید محتوای شما همیشگی و بروز است، بخش بزرگ بعدی که باید حواستان به آن باشد HTML است.

به هیچ وجه لازم نیست که کدنویسی حرفه‌­ای باشد یا در برنامه­‌نویسی مدرکی گرفته باشید.

اما راه­‌اندازی و مدیریت یک تجارت آنلاین بودن دانستن اصول اولیه HTML همانند رانندگی بدون دانستن معنای رنگ­‌های چراغ راهنمایی و رانندگی است.

بگذارید چهار بخش از HTML را بررسی کنیم. باید این چهار بخش را برای هر تکه از محتوا بهینه­‌سازی کنید.

1-تگ­‌های عنوان

تگ­های عنوان، معادل آنلاین سر تیتر روزنامه‌­ها هستند.

این عنوان­‌ها در نوار مرورگر شما در هنگام باز کردن یک صفحه نشان داده می‌­شوند.

تگ HTML آن‌ها title نامیده می‌­شود. اما وقتی بحث وبلاگ است، اغلب به شکل h1-tag در می‌­آید که نشان دهنده­ عنوان اول است.

 هر صفحه باید تنها یک عنوان اول ( h1-tag) داشته باشد تا عنوان برای گوگل واضح و آشکار باشد.

صفحه­ محتوای وب‌سایت از چند چیز دیگر نیز تشکیل شده است که می‌­توانید با کار روی آن‌ها، اوضاع را سامان بدهید.

2-توضیح متا (Meta description)

توضیحات متا، توضیحاتی هستند که گوگل در هنگام نشان دادن صفحه­ شما به‌عنوان نتیجه، به شکل گزیده­ای کوتاه به جستجوگر نشان می‌­دهد.

متا تگ توضیح متا

با توضیحات متا، به آسانی می­‌توان دید که چه کسی تکلیف سئو خودش را انجام داده است و چه کسی انجام نداده است.

اگر نتیجه­ توضیح متای خود را بهینه کنید، گوگل هرگز آن را خودکار انتخاب نمی‌کند و به شکل “…..” آن را تمام نمی‌کند یا به نحوی نشان نمی­‌دهد که گویی وسط جمله تمام شده است.

توضیحات متا 1

توضیحات متایی که بهینه­‌سازی شده‌­اند اغلب مستقیماً کلمات کلیدی محتوا را ذکر می­‌کنند.

در حال وقتی که این ۱۶۰ کاراکتر را می ‌نویسید به جای موتور جستجو، جستجوگر را در نظر داشته باشید.

3-عنوان‌های فرعی:

عنوان‌های فرعی به قالب­‌بندی و ساختار دادن به محتوای شما کمک می­‌کنند.

به خوانندگان مقالات کمک می‌کنند تا محتوا را آسان‌تر درک کرده و نکات برجسته آن را بدانند، علاوه بر دو مزیت بالا  بر سئو هم اثر می­‌گذارند.

در مقایسه با h1-tags، h2، h3 و h4 و دیگر زیرعنوان­‌ها، قدرت سئو کمتری دارند. اما به هر حال مهم هستند، پس شما باید از آن‌ها استفاده کنید.

معماری

سومین و آخرین بخش سئو داخلی که به شرح آن خواهیم پرداخت معماری سایت است.

معماری سایت شامل چند مورد ساده می‌شود که هرکسی قادر است انجام دهد و برای اینکه رتبه‌­بندی سئو بهبود پیدا کند، باید به آن‌ها رسیدگی شود.اگر معماری وب‌سایت خوب انجام شده باشد، باعث می­‌شود کاربر در هنگام پیمایش و گردش در صفحات سایت، تجربه‌­ای عالی داشته باشد.معماری سایت بر مواردی نظیر زمان بارگذاری سریع سایت ، اتصال مطمئن و طراحی مناسب برای موبایل تمرکز دارد.

به نظر من حتی پیش از خرید دامنه، معماری سایت خود را باید طراحی کنید.این امر به شما این امکان را می‌­دهد که واقعاً وارد ذهن کاربر خود شده و راه خود را به سمت یک تجربه کاربری (UX) فوق‌العاده، مهندسی معکوس کنید.سایت ConversionXL   راهنمای عالی در مورد نحوه­ حصول اطمینان از عملکرد فوق‌العاده تجربه کاربری، منتشر کرده است.

همچنین لازم است چند چیز را بهبود دهید تا «تجربه­ موتور جستجوی» فوق‌العاده­ی داشته باشید.

هرچه وب‌سایت شما، بیشتر در دسترس گوگل باشد، رتبه ­بندی بهتر هم به دست می­آورد.

sitemap

خزندههای   گوگل همان برنامه‌­هایی هستند که از یک صفحه در سایت شما و از طریق لینک­ها به صفحات دیگر «می­خزند.»

به هر میزان که این برنامه‌ها  بتوانند تمامی صفحات سایت شما را شاخص گذاری (ایندکس) کنند، احتمال اینکه به گوگل گزارش دهند که سایت شما یک نتیجه خوب برای بازدیدکننده است، بیشتر می‌شود.

هرچه ضخامت (شبکه تارِ) لینک‌­ها بین صفحات شما بیشتر باشد، عنکبوت­‌ها هم راحت‌­تر می‌­توانند به همه آن‌ها دسترسی پیدا کنند این خود باعث می‌شود  که موتور جستجو هم درک بهتری از سایت شما به دست بیاورد.

در سایت های وردپرسی می‌­توانید این کار را با ایجاد نقشه سایت با  افزونه ساده  Google XML Sitemaps‌ به راحتی انجام داد.

عنکوبت‌های گوگل با استفاده از نقشه سایت به تمام اجزای تعریف شده سایت دسترسی خواهند داشت.

سرعت بالا آمدن صفحات سایت (Page Speed)

زمانی نه چندان دور با اینترنت dial up ما برای دیدن کامل یک سایت باید چند دقیقه منتظر می‌ماندیم.

اما امروزه اوضاع فرق کرده است. سرعت اینترنت بعضی از اپراتورهای تلفن همراه به چند مگ در ثانیه می‌رسد و این یعنی افراد برای دیدن سایت شما زیاد وقت تلف نمی‌کنند.

امروزه، ما بیشترین اهمیت را برای وقتمان قائل هستیم.

زمان بارگذاری طولانی، قطعاً  بازدیدکنندگان شما را فراری می‌دهد.

بنچمارک­‌ها اخیر  سرعت گوگل این موضوع را ثابت کرده است. پژوهش آن‌ها نشان می‌دهد که «اگر صفحه شما ۷ ثانیه طول بکشد تا بارگذاری شود، احتمال اینکه فردی از سایت شما بپرد، ۱۱۳ درصد افزایش پیدا می­‌کند.

سرعت بالا آمدن صفحات سایت (Page Speed)

می­‌توانید از ابزار Test My Site گوگل استفاده کنید تا سریع  عملکرد سایت خود را ببینید.( یا سایت شما چقدر دیگر کار لازم دارد).

تست سرعت سایت-test speed

ابزار دیگر موردعلاقه‌ی من برای اندازه‌گیری سرعت صفحه برحسب زمان، gtmetrix است. این ابزار به‌طورکلی بر عملکرد سایت نظارت می­‌کند که شامل آپتایم (زمان فعال بودن سایت) هم می‌­شود.

gtmetrix

کلمات کلیدی در URLها

قرار دادن کلمات کلیدی هدف در آدرس (URL) پست‌­های سایت خود، یک الزام جدی است.

نباید این امتیازات را در سئو بر باد بدهید. شاید مجبور شوید ساختار لینک­‌های یکتای (permalink) خود را در وردپرس عوض کنید و باید قطعاً کاربران انسانی خود را در ذهن داشته باشد. اما قرار دادن کلمات کلیدی خود در آدرس‌ها نیازی به فکر کردن هم ندارد.

آرزوی موفقیت برای همه شما دارم.

ارسال کامنت