آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام

وبلاگآموزش تولید محتوا برای اینستاگرام
  • 2020-03-27 20:06:22

آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام

آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام

آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام و بررسی روش تولید محتوای تاثیرگذار می تواند به شما در افزایش بازدید پیج خود کمک کننده باشد.

بد نیست بدانید که شبکه های اجتماعی در واقع راهی ست برای ارتباطات بیشتر بین افراد و نه روشی برای افزایش درآمد و ایجاد کسب و کار.

در حالی که اتفاقا با کسب و کار و بیزینس های فراوانی در شبکه های اجتماعی خصوصا اینستاگرام رو به رو می شویم!

علت این اتفاق چه می تواند باشد به جز تولید محتوای تاثیرگذار و جذاب توسط این بیزینس ها که در این نوشتار به بررسی این موضوع می پردازیم.

آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام

نحوه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف با یکدیگر متفاوت است.

برای مثال اینستاگرام،لینکدین و یا توییتر با یکدیگر تفاوت های فاحشی دارند.

اینستاگرام بیشتر جنبه سرگرمی و تفریح دارد.

لینکدین مناسب انتشار مطالب تخصصی در خصوص کسب و کار و بیزینس هاست.

و توییتر مخصوص انتشار مطالب انتقادی.

در نتیجه تولید محتوا در هر یک از این شبکه ها باید متفاوت از دیگری و متناسب با فضا و جو موجود در آن شبکه باشد.

انتشار محتوا در اینستاگرام به ۴ صورت تصویری،ویدئویی،صوتی و متنی صورت می گیرد.

۱.تصویر

آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام

تصاویر می تواند شامل عکسی از محصولات یا خدمات شما بوده و یا شامل عکس نوشته ها و تصاویر گرافیکی باشد.

سعی کنید از هر دو این موارد استفاده کنید و فرمت و افکت یکسانی در انتشار آنها نداشته باشید.

تنوع در انتخاب تصاویر و فرمت آنها می تواند جذابیت پیج شما را افزایش دهد.

۲.ویدئو

آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام

پرمخاطب ترین پست های اینستاگرام ویدئوها هستند.

در انتشار آنها خلاق بوده و از ویدئوهای پیج های دیگر کپی برداری نکنید.

خاص و منحصر به فرد بودن ویدئوها می تواند بازدید بیشتری را برای شما به ارمغان آورد.

۳.صوت

آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام

انتشار صوت به تنهایی در اینستاگرام امکانپذیر نیست.

ولی می توان با ضبط جداگانه صدا و قرار دادن آن بر روی تصاویر جذاب به وسیله ی نرم افزارهای متعدد موجود،جذابیت پیج شما را بالا برد.

۴.متن

آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام;

در قسمت کپشن پست های خود حتما متنی ترغیب کننده بنویسید.

ولی این متن نباید بسیار بلند و یا تکرار محتوای موجود در ویدئو یا تصویر باشد.

محتوا سازی در اینستاگرام فوق العاده مهم است!  فاکتور شماره ۱ موفقیت در اینستاگرام، کیفیت محتواست و کیفیت در هیچ شبکه اجتماعی دیگری تا این اندازه اهمیت ندارد!

محتوای با کیفیت در واقع یک ارزش برای مخاطبان است و به آنها دلیلی می دهد تا شما را دنبال کنند و یا از شما خرید کنند. بنابراین اگر بازاریابی محتوایی درستی در اینستاگرام خود اجرا نکنید، شانس موفقیت شما بسیار کم خواهد بود.

در این مقاله آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام  به طور کامل می خواهم درباره تولید محتوا اینستاگرام صحبت کنم و ایده هایی به شما بدهم تا بتوانید محتواهای بی نظیر تولید کنید ! پس با من همراه باشید.

اهمیت تولید محتوا و بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی

قبل از هر چیز بهتر است به ماهیت شبکه های اجتماعی نگاهی بیاندازیم. شبکه های اجتماعی فضایی برای ارتباط میان افراد است. در شبکه های اجتماعی بیزینس و کسب و کارها جایی ندارند و اساس کار این فضاهای اینترنتی بر مبنای روابط میان افراد است.

اما می بینیم که کسب و کارهای اینترنتی و بیزینس ها در همه شبکه های اجتماعی حضور دارند. چه چیزی این اجازه را به آنها می دهد؟

محتوا !

کاربران در شبکه های اجتماعی عضو می شوند تا با دوستان و نزدیکان خود رابطه بیشتری داشته باشند اما چه چیزی سبب می شود که آنها بیزینس ها و کسب و کارهای اینترنتی را نیز دنبال کنند؟ پاسخ محتواست.

در واقع محتوا یک ارزش به کاربر هدیه می دهد و سبب می شود که کاربر به این کسب و کار علاقه نشان دهد و آن را در شبکه های مختلف دنبال کند.

بنابراین محتوا عاملی است که سبب می شود مخاطبان و یا به عبارتی مشتریان بالقوه شما به دنبال شما بیایند و جذب شما بشوند.

 آموزش تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

نحوه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف با یکدیگر تفاوت دارد، چرا که هر شبکه اجتماعی هویت مخصوص به خود را دارد و محتوا سازی و بازاریابی محتوایی باید با توجه به هویت آن شبکه اجتماعی صورت بگیرد.

به عنوان مثال لینکدین، شبکه اجتماعی حرفه ای ها و متخصص ها می باشد. فرض کنید روش شما برای محتوا سازی در اینستاگرام با روش شما برای تولید محتوا در لینکدین یکسان باشد! این موضوع بسیار ضربه بدی به برند شما می زند!

چرا؟

زیرا هویت لینکدین، ارتباط حرفه ای میان افراد متخصص است و هویت اینستاگرام، سرگرمی و تفریح و لذت بردن است و باید برای هر کدام، محتواهای مختلفی تولید کنید و به اشتراک بگذارید.

بنابراین قبل از بازاریابی و تولید محتوا حتما باید توجه کنید که نحوه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف به هویت آن شبکه اجتماعی بستگی دارد.

بنابراین اگر بخواهم به طور خلاصه بگویم ؛

 

اصول تولید محتوا اینستاگرام

همانطور که گفتیم، تولید محتوا و محتوا سازی در اینستاگرام باید با هدف سرگرمی و لذت بردن مخاطب صورت بگیرد.

یکی از مشکلاتی که خیلی افراد هنگام محتوا سازی در اینستاگرام دارند، این است که ایده ای برای تولید محتوا ندارند و نمی دانند چه محتوایی مورد پسند کاربران واقع می شود!

در این قسمت می خواهم چند اصل کلی تولید محتوا اینستاگرام را به شما بگویم تا با دید بازتری بتوانید نسبت به تولید محتوا اقدام کنید :

۱) کیفیت و کیفیت !

کیفیت در محتوا سازی در اینستاگرام و بازاریابی محتوایی در این شبکه اجتماعی حرف اول را می زند!

چه عکس، چه ویدیو، چه عکس نوشته و چه هر نوع محتوای دیگری منتشر می کنید، باید کیفیت آن را در حد عالی نگاه دارید، چرا که خاصیت این شبکه اجتماعی این است!

توصیه من به شما این است که عکس های خود را در مقیاس ۱:۱ و بصورت مربعی منتشر کنید و کیفیت آن حداقل ۱۰۸۰ و FullHD باشد!

این مورد درباره ویدیو نیز صدق می کند. ویدیوهای شما نیز باید با کیفیت باشند و ترجیحا بصورت مربعی.

۲) محتوای شما باید جنبه بصری داشته باشد.

اینستاگرام با تمام شبکه های اجتماعی دیگر تفاوت دارد و این تفاوت در نوع محتواهایی است که کاربران این شبکه اجتماعی می پسندند، چرا که جنبه بصری محتوا در اینستاگرام اهمیتی دو چندان پیدا می کند!

اینستاگرام بر پایه تصویر بنا شده است و بنابراین تمامی محتواهای شما باید جنبه بصری داشته باشند. هر چقدر در محتوا سازی در اینستاگرام خود بیشتر به جنبه بصری توجه کنید، محتوای موفق تری خواهید داشت.

به عنوان مثال عکس های مربوط به غذا، لباس و مد، خانه و ویلاهای لوکس، به علت جنبه بصری قدرتمندی که دارند، معمولا جز محبوب ترین پست های اینستاگرامی هستند و بازدیدهای زیادی را دریافت می کنند.

۳) با توجه به شخصیت کلی مخاطبان خود تولید محتوا کنید.

نوع مخاطبان هر پیج اینستاگرام با پیج دیگر متفاوت است.

اگر پیج فروش کالای نوزاد دارید، طبیعتا مخاطب شما مادرانی است که به تازگی بچه دار شده اند و اگر پیج فروش کتاب های کمک درسی دارید، مخاطبان شما دانش آموزان ۱۵-۲۰ ساله داوطلب کنکور هستند.

بنابراین لازم است که محتوای شما متناسب با شخصیت کلی مخاطبان پیج تان باشد.

برای اینکه بتوانید مخاطبان خود را بهتر بشناسید، بهتر است به چند سوال زیر پاسخ بدهید. نتیجه این سوالات، به شما کمک می کنند شخصیت کلی مخاطبان خود را تعیین کنید و محتوا سازی بهتری برای پیج اینستاگرام خود انجام دهید :

  • میانگین سنی مخاطبان من چند سال است؟
  • مخاطبان من زن هستند یا مرد؟
  • مخاطبان من از کدام شهر / کشور هستند؟
  • مخاطبان من به چه چیزی علاقه دارند و به دنبال چه چیزی هستند؟

ایده های عالی برای محتوا سازی در اینستاگرام

3 فاکتوری که در بالا به آن اشاره شد، فاکتورهای کلی موفقیت در تولید محتوای اینستاگرامی می باشند. اما اکنون می خواهم ایده هایی برای تولید محتوا در اینستاگرام به شما معرفی کنم.

۱) عکس نوشته ها و جملات انگیزشی

جملات انگیزشی یکی از محبوب ترین انواع پست های اینستاگرامی است و طبیعتا در هر زمینه ای می توان از این نوع پست ها استفاده کرد، چرا که مخاطبان این نوع پست ها را دوست دارند!

یکی از بهترین راهکارها برای محتوا سازی در اینستاگرام این است که یک عکس با کیفیت را پس زمینه یک جمله انگیزشی مناسب کنید و آن را به اشتراک بگذارید. این گونه پست ها هم جنبه بصری دارند و هم به مخاطب انگیزه و انرژی مثبت می دهند.

۲) پشت صحنه ها

عکس و ویدیو از پشت صحنه یکی از محبوب ترین انواع محتواهای اینستاگرامی است.

شما می توانید از پشت صحنه فرآیندهای شرکت و یا کسب و کار خودتان فیلم یا عکس بگیرید و آن را به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال فیلمی از فرآیند بسته بندی سفارشات، تولد اعضای تیم، کارهای روزمره در شرکت و …

توصیه من به شما این است که این گونه از محتواها را بیشتر در استوری یا لایو منتشر کنید و در ترجیحا چنین مواردی را در پست های خود منتشر نکنید!

۳) مصاحبه ها

تقریبا در هر زمینه ای که فعالیت می کنید، می توانید از این نوع محتوا استفاده کنید.

مصاحبه ها از مواردی هستند که برای آموزش محتوا سازی در اینستاگرام بسیار مناسب هستند. شما می توانید با افراد معروف و مشهور در زمینه کاری خودتان مصاحبه کنید و ویدیو آن را منتشر کنید.

توجه کنید که معمولا مصاحبه ها طولانی هستند و به علت محدودیت ۱ دقیقه ای ویدیو، نمی توانید آنها را در قسمت پست ها منتشر کنید.

توصیه من به شما این است که ویدیو اصلی را در قسمت IGTV آپلود کنید و در کنار آن، یک ویدیو ۱ دقیقه ای از خلاصه این مصاحبه تهیه کنید و در قسمت پست های خود به اشتراک بگذارید. (درباره IGTV و تلویزیون اینستاگرامی توصیه می کنم حتما مقاله مربوطه را بخوانید!)

 4) بررسی و مقایسه

حتما نمونه پست های بررسی و مقایسه را در پیج افراد به اصطلاح اینفلوئنسرهای اینستاگرامی مشاهده کردید، خصوصا فودتیسترها ! (که تعداد آنها کم نیست!)

در این نوع از محتواهای اینستاگرامی شما می توانید گزینه های مختلف را در یک زمینه خاص بررسی و مقایسه کنید و آن را در قالب ویدیو یا عکس منتشر کنید.

مقایسه حتما نباید بین برندها و کسب و کارهای مختلف باشد! به عنوان مثال اگر کافی شاپ دارید، می توانید مقایسه ای خودمانی بین ۲ مدل قهوه خود انجام دهید و بگویید به نظر شخصی خودتان، کدام یک کیفیت بهتری دارد!

۵) نظر مشتریان

نظر مشتریان یکی از تاثیرگذارترین محتواها بر روی تصمیم افراد به هنگام خرید است.

کاری که باید بکنید این است که نظر مشتریان خود را بعد از استفاده از خدمات/محصولات تان بپرسید و در قالب عکس یا ترجیحا ویدیو، آن ها را به اشتراک بگذارید.

توصیه من این است که ترجیحا از خود مشتری ویدیو بگیرید و آن را در قسمت پست ها به اشتراک بگذارید.

 ۸ ترفند زیبا آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام که برندها از آنها استفاده می‌‌کنند

۱. صحبت کردن با مردم

بهترین شیوه برای ایجاد گفت‌و‌گو در اینستاگرام، محتوای بصری است. محتوایی را در کانال خود پست کنید که مخاطبان، بیشتر چشم‌انتظار دیدن آن هستند. بررسی کنید مخاطبان چه محتوایی را دوست دارند و از چه محتوایی بیزارند. با درنظرگرفتن این‌ها، سعی کنید محتوای مناسب را برای آنان به‌درستی انتخاب کنید. شما می‌توانید از طریق قسمت نظردهی یا پیغام‌های خصوصی، با مخاطبان ارتباط برقرار کنید.

۲. مطمعن بودن از نوع محتوای خود

بهتر است همیشه قبل از انتشار محتوا به‌خوبی آن را بررسی کنید. به‌صورت رندوم پست نکنید. قبل از پست‌کردن عکس‌ یا ویدئو آن را از همه نظر بررسی کنید. مطمئن شوید محتوای شما هم مناسب است و هم جذاب.

۳. استفاده از دوربین حرفه‌ای

سعی کنید محتوایی را انتشار دهید که از همه‌نظر باکیفیت باشد. عکسی که منتشر می‌کنید باید برای بیننده قابل تشخیص باشد. از دوربین مناسب برای گرفتن عکس استفاده کنید تا تأثیر ‌آن بر مخاطبان دو چندان شود. تولید محتوای اینستاگرام با انتشار تصویری بی کیفیت، سرانجام خوبی نخواهد داشت.

۴. استفاده از ابزارهای اینستاگرام

به‌خاطر استفاده از ابزارهای اینستاگرام خجالت نکشید. زمانی که عکسی منتشر می‌کنید، از فیلترهای اینستاگرام استفاده کنید یا عکس را طوری قیچی کنید که زیباتر به‌نظر برسد. بدین طریق نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر برای ویرایش تصاویر خود ندارید.

۵. استفاده از استوری اینستاگرام

ویژگی جدید استوری که به اینستاگرام اضافه شده است، شیوه‌ی مؤثری برای ارتباط با مخاطب است و آن‌ها را در طول روز سرگرم می‌کند. در طول روز استوری‌های متعددی پخش کنید و به مخاطبان خود این حس را بدهید که در مسیر کسب رضایت آن‌ها مشغول به فعالیت هستید.

۶. خلاق بودن

تصاویر منحصر‌به‌فردی را پست کنید و سعی کنید مطابق با میل مخاطبان خود آن‌ها را انتخاب کنید. تا جایی که می‌توانید هم خلاق باشید و هم نوآوری کنید. در تصاویر خود گزینه‌های بیشتری اضافه کنید؛ چیزی که تصاویر شما را از دیگران متمایز می‌کند.

۷. ثابت‌قدم‌ بودن

تم مشخصی برای خود انتخاب کرده و همیشه از آن استفاده کنید. اگر همیشه از تم خود پیروی کنید و ثابت‌قدم باشید، پست‌های شما تأثیر بیشتری بر مخاطب خواهد گذاشت. همچنین به یاد داشته باشید که باید ‌اهداف خود را در نظر بگیرید. با پست‌کردن محتوای نامرتبط، از مسیر رسیدن به اهداف خود منحرف نشوید.

۸. حامل پیغام مناسب

توضیح مناسبی برای محتوای خود بنویسید. کلمات معمولاً تأثیر زیادی بر افراد می‌گذارند. شما همچنین می‌توانید از نقل قول‌های کوتاه به‌منظور توجه بیشتر به علایق مشتری استفاده کنید. به‌علاوه می‌توانید پیغام خود را از طریق تصاویر یا کلمات منتشرشده ارسال کنید.

خب دوستان امیدوارم آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام هم براتون مفید بوده باشه. اگر دوست داشتین، این مطلب رو در شبکه های اجتماعی به اشتراک بذارین و یا داخل سایتتون به من لینک بدین.
درضمن مثل همیشه منتظر نظرات با ارزش شما عزیزان هستم !

منبع

ارسال کامنت