نمونه کد لینک داخلی :
از کلمات کلیدی توصیفی که بتوانند مفهوم صفحه اصلی را به مخاطب برسانند، در متن اصلی استفاده کنید.
سه اهمیت اصلی لینک سازی داخلی
این لینکها به سه دلیل اهمیت دارند:
- به کاربر امکان جهتیابی یک سایت را میدهند.
- در ایجاد سلسلهمراتب اطلاعات در وبسایت کمک میکنند.
- به رتبهبندی وبسایت کمک میکند.
بهترین تمرین سئو برای لینک سازی داخلی
لینک داخلی یکی از بهترین راهها در ایجاد سلسلهمراتب اطلاعات سایت و link juice ها میباشد. به همین دلیل در این بخش، به توضیح مختصری درمورد ساخت یک سایت مناسب با معیارهای سئو و لینکهای داخلی میپردازیم.
برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند صفحات یک سایت را متناسب با کلمات کلیدی رتبهبندی کنند، بایدشاخصهای محتوا را در نظر بگیرند. همچنین برای اینکه همهی صفحات یک وبسایت را پیدا کنند، نیاز دارند تا به لینکهایی که قابلیت کرال شدن دارند (ساختاری است که به خزنده مرورگر امکان جستجو در مسیرهای وبسایت را میدهد) دسترسی داشته باشند. اما بسیاری از سایتها، این اشتباه بحرانی را انجام میدهند: آنها لینک مسیریابی سایتشان را پنهان میکنند، در نتیجه موتورهای جستجو به آن دسترسی نخواهند داشت.
این اشتباه، از بالا آمدن صفحات در نتایج موتورهای جستجو جلوگیری میکند. در شکل زیر، نحوه برخورد خزنده گوگل با این مشکل را مشاهده میکنید:
یکی باید این کار را برای خزنده های گوگل راحتتر کند:
در مثال بالا خزنده گوگل وقتی به صفحه A رسیده، مشاهده میکند که به صفحههای B و E لینک زده شده است. حالا اگر صفحات C و D حاوی اطلاعات مهمی باشند، خزنده، امکان دسترسی به آنها را ندارد و ممکن است فکرکند آنها اصلاً وجود ندارند. اگر این صفحات، حاوی محتوای خوب، کلیدواژه مناسب و یا بازاریابی هوشمندانه باشد، اگر خزندهها به آن دسترسی نداشته باشند، تفاوتی ایجاد نمیکند.
در کل ساختار بهینهی یک وبسایت باید شبیه یک هرم باشد (که نقطه بزرگتر در بالای هرم قرار میگیرد):
این ساختار کمترین میزان لینکهای ممکن، بین صفحهی اصلی و صفحات دیگر را نشان میدهد. این مسئله بسیار خوبی است، چون به رباط ها اجازه میدهد در کل سایت جریان پیدا کنند، بنابراین امکان بالاتر رفتن رتبه هر وبسایت را افزایش میدهد. این ساختار در بسیاری از وبسایتهای برتر متداول است (مثل jonwye.com) .
بهترین روش استفاده از لینک های داخلی، استفاده از لینک داخلی و ساختار کمکی URL است. در توصیر زیر، فرمت درست لینک داخلی را می بینید. اگر در دامنهی jonwye.com باشد:
چطور لینک داخلی (internal link) بسازیم؟ (لینک سازی داخلی)
در تصویر بالا، تگ آغاز لینک را نشان میدهد. تگ لینک میتواند شامل تصویر، متن و ..... باشد، ولی نکته اصلی آن، قابل کلیک بودن آن است. به این ترتیب کاربران را برای رفتن به صفحات دیگر سایت تشویق میکند و کاربران را هدایت می کند به صفحات دیگر سایت. لینک ها مکان اصلی خود را به مرورگرها و موتورهای جستجو مانند گوگل اطلاع میدهند. قستی از لینک ها (پیوندها) که توسط کاربران یا بازدیدکنندگان قابل مشاهده است را سئوکاران anchor text (انکرتکست یا متن لینک ) مینامند، که کار آن تعریف صفحهای است که به آن لینک میدهیم. تگ انتهای پیوند یا همان لینک قرار میگیرد و آن را میبندد. این پیوندها، برای موتورهای جستجو مانند گوگل قابل فهم میباشند. خزندهها یا کرولر های موتورهای جستجو، این لینکها را به لیست لینک مرورگرها اضافه میکنند تا با دنبال کردن آنها به صفحه اصلی وبسایت شما برسند.
در ادامه به دلایلی که ممکن است یک صفحه ایندکس نشود میپردازیم:
۱- پیوندهای ارسالی
منوی drop-down، یک المان گرافیکی است که به کاربران اجازه میدهنداز میان چند گزینه یک گزینه را کاربر انتخاب کند. وقتی این منو، غیرفعال باشد فقط یک المان را نشان میدهد. به زبان دیگه که به شما بگم، خزندههای موتورهای جستجو یا گوگل، اجازه دسترسی به فرم ها را ندارند و هر محتوا یا پینوندی که با فرم، قابل دسترس باشند، برای موتورهای جستجو یا خزنده های گوگل قابل مشاهده نیست.
۲- تجزیه نشدن لینک ها در کدهای جاوا اسکریپت
پیوندهایی که با استفاده از کدهای جاوااسکریپت ساخته شدهاند، ممکن است قابل خزیده شدن نباشند. هنگامیکه موتورهای جستجو با ترافیک بالایی برخورد می کنند، استفاده ازپیوندهای HTML به جای پیوندهای جاوااسکریپت در هر صفحه اهمیت پیدا بالایی پیدا می کند.
۳- پیوندها در فایل فلش، افزونههای دیگر
هر لینکی که در فلش، اپلتهای جاوا یا افزونههای دیگر قرار بگیرد، برای موتورهای جستجو غیرقابل دسترس میباشد.
۴- استفاده از متاتگ ها برای جلوگیری از ورود خزنده ها
متاتگ ها ، امکان محدود کردن دسترسی خزنده به یک صفحه را میدهند.
۵- لینکهایی با صدها یا هزاران لینک
همهی موتورهای جستجو دارای محدودیت 100 الی 150 لینک در هر صفحه وبسایت شما میباشند. این کار باعث این میشود قبل از اینکه خزنده ها، صفحات اضافی پیونده داده شده به صفحه اصلی را متوقف کنند، آنها را محدود کنند. این محدودیت ها بعضی اوقات قابل انعطاف است، حتی بعضی وقت ها ممکن است صفحات مهم ، ۲۰۰ یا حتی ۲۵۰ لینک داخلی را به دنبال داشته باشند.
۶- لینکها در فریمها (Frames) یا آیفریمها (I-Frames)
از لحاظ فنی، لینکها در فریمها و آی-فریمها قابل خزیده شدن هستند. اما هردو آنها، مشکلات ساختاری موتورهای جستجو را پیگیری کرده و ارائه میدهند. تنها کاربران حرفهای، با فهم دقیق از اینکه موتورهای جستو چگونه لینکها را در فریمها، ایندکس و پیگیری میکنند باید از این عناصر در ترکیب با لینکهای داخلی استفاده کنند.
با جلوگیری از این اشتباهات، وبمستر، لینکهای مرتب و HTMLهای قابل کراول شدن خواهد داشت، که این مسئله به خزندهها توانایی دسترسی به محتوای صفحاتشان را میدهد. لینکها میتوانند ویژگیهای اضافی دیگری هم داشته باشند، اما موتورهای جسجو تقریباً همه آنها را به استثنای این تگ مهم «”rel="nofollow»
نادیده میگیرند.
نحوه استفاده از «”Rel=”nofollow»:
nofollow this link
در این مثال، با اضافه کردن صفت “rel="nofollow
به تگ لینک، وبمستر به موتور جستجو میگوید نمیخواهد این لینک به عنوان یک لینک معمولی، «juice passing» یا «editorial vote» تفسیر شود. Nofollow به عنوان یک روش برای توقف نظردهی خودکار وب، کتابچه مهمان و اسپم تزریق لینک ارائه شد، ولی در طول زمان به راهی برای آگاهی رساندن به موتورهای جستجو درمورد کم شدن ارزش هر لینک، تبدیل شد.
بیشتر بخوانید: لینکسازی چیست
ارسال کامنت