آشنایی با الگوریتم های گوگل و تاثیر آن بر نتایج جستجو
وبلاگآشنایی با الگوریتم های گوگل و تاثیر آن بر نتایج جستجو- 2020-01-23 19:13:15
آشنایی با الگوریتم های گوگل و تاثیر آن بر نتایج جستجو
الگوریتم های گوگل چه هستند؟
1. الگوریتم بوستون (Google Boston)
2. الگوریتم فلوریدا (Google Florida)
3. الگوریتم شخصی سازی نتایج جستجو (Google Personalized Search)
4. الگوریتم جستجوی کلی (Google Universal Search)
5. الگوریتم پیشنهاد گوگل (Google Suggest)
6. الگوریتم کافئین (Google Caffeine)
7. الگوریتم پاندا (Google Panda)
8. الگوریتم پنگوئن (Google Penguin)
9. الگوریتم Google Knowledge Graph
10. الگوریتم مرغ مگس خوار (Google Hummingbird)
11. الگوریتم کبوتر (Google Pigeon)
12. الگوریتم Mobilegeddon
13. الگوریتم رنگ برین (Google RankBrain)
14. الگوریتم موش کور (Possum)
15. الگوریتم پنگوئن نسخه 4
16. الگوریتم Intrusive Interstitial Penalty
17. الگوریتم فرد (Google Fred)
18. الگوریتم Google BROAD CORE
19. الگوریتم Google MEDIC UPDATE
19.الگوریتم BERT
درست زمانی که فکر میکردید جستجوی اینترنتی به کمال رسیده و دیگر بهتر از این نمیشود، گوگل دست به طراحی و انتشار بزرگ ترین و باهوش ترین الگوریتم خود در 5 سال گذشته زده است. این الگوریتم که با نام BERT شناخته میشود، یک الگوریتم بر پایه هوش مصنوعی است که به ربات های گوگل کمک میکند تا ساختار معنایی کلمات موجود در یک عبارت جستجو شده (کوئری) را به شکل دقیق تری درک کند.
کلمه BERT مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers است! لطفاً یک نفس عمیق بکشید و اصلاً نگران نام ترسناک و بیش از حد فنی این الگوریتم نباشید. در این مقاله میخواهیم به جای تمرکز بر روی اخبار و حواشی این بهروزرسانی که اخیراً در شبکه های اجتماعی زیاد دیده میشود، بر روی نکاتی دقیق شویم که در آینده ای نه چندان دور، میتواند سرنوشت سئو سایت شما را رقم بزند.
20. الگوریتم رقص گوگل(Google Dance)
یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل برای رتبهبندی صفحات وب میزان رضایت کاربران از محتوای آنهاست. برای تعیین میزان رضایت، عوامل متعددی بررسی میشوند که برخی از آنها پیش از نمایش به کاربر و برخی پس از آن قابل محاسبه هستند.
به طور مثال فاکتورهایی مانند سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل، رعایت استانداردهای طراحی و نگارشی و … قبل از آنکه سایت شما به کاربران پیشنهاد شود توسط گوگل محاسبه میگردد. ولی فاکتورهای دیگری مانند زمان حضور کاربر در صفحه، نرخ کلیک کاربران بر روی سایت شما، اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی و ثبت دیدگاه تنها پس از ورود کاربر به صفحه قابل محاسبه است.
برای آنکه گوگل بتواند تصمیم بهتری برای مقایسه ارزش و کیفیت صفحات بگیرد باید آنها را در شرایط یکسان قرار دهد.
21. الگوریتم تازگی محتوا (Freshness google)
الگوریتم Freshness گوگل یکی از تکههای گمشدهی پازل سئو است که کمتر کسی در جستجوی آن است.
جالب است بدانید تاثیر این الگوریتم، در زمان معرفی نهایی یعنی نوامبر 2011، به حدی بود که گوگل رسما اعلام کرد؛ الگوریتم تازگی محتوا
باعث شده حدود 35 درصد از نتایج جستجو دستخوش تغییرات شوند. این اعلام گوگل مانند بمب صدا کرد به طوری که تعداد زیادی از کارشناسهای سئو و تولید محتوا تصمیم گرفتند توجه بیشتری به الگوریتم تازگی محتوا یا Freshness گوگل داشته باشند.
اگر قصد خرید یک ماشین به صورت اینترنتی داشته باشید، نکتهای که از اهمیت بالایی برخوردار است، بحث قیمت خودرو است. پس مرورگر خود را باز میکنید و قیمت خودروی مورد نظر خود را در گوگل جستجو میکنید تا قبل از خرید، اطلاعات دقیقتری بدست آورید. حالا شما در صفحه نتایج با یک سری سایت مواجه میشوید که هر کدام اعداد متفاوتی را در عنوان خود نشان میدهند:
- سایتی که آخرین قیمت روز خودرو را به شما نشان میدهد
- وب سایتی که قیمت چند هفته پیش ماشین را دارد
- سایتی که آخرین بهروزرسانی را چند ماه پیش داشته است
شما بر روی کدام سایت کلیک میکنید؟ مطمئنا انتخاب شما سایتی خواهد بود که محتوای بهروزتری دارد. این انتخاب، مفهوم الگوریتم Freshness را به سادگی بیان میکند.
در واقع میتوان اینطور نتیجه گرفت که گوگل به وسیله الگوریتم تازگی محتوا، تاریخ انتشار و بهروز بودن محتوا را به عنوان یک معیار بسیار کلیدی در تعیین جایگاه سایت در نظر میگیرد.
ارسال کامنت